bmw logoGrupa BMW sprzedała więcej pojazdów niż kiedykolwiek wcześniej w pierwszych pięciu miesiącach roku: ponad milion klientów na całym świecie odebrało już swoje nowe samochody BMW, MINI lub Rolls-Royce w 2018 roku (1 003 573 szt., +1,6%).

Ten rekordowy wynik został osiągnięty pomimo trwającego na całym świecie wzrostu produkcji BMW X3 i niestabilności w Chinach z powodu zmian ceł importowych. Czynniki te przyczyniły się do nieznacznego spadku miesięcznej sprzedaży spółki w maju (204 441 szt., -2,1%).

- Sprzedaż ponad miliona samochodów do tego momentu w roku to kamień milowy - powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i markę BMW. - Jesteśmy szczególnie zadowoleni, widząc, że nasze pojazdy X są bardziej popularne wśród naszych klientów niż kiedykolwiek wcześniej, z rekordową sprzedażą pomimo braku dostępności X3 w Chinach. W drugiej połowie roku X3 znów będzie w pełni dostępny na całym świecie, zwiększając dynamikę sprzedaży w trzecim i czwartym kwartale. Tymczasem sprzedaż naszych zelektryfikowanych pojazdów rośnie bardzo mocno, a dostawy klientów wzrosły o ponad 40% - kontynuuje Nota.
P90273523-the-new-bmw-i3s-08-2017-600px
Pięć lat po pierwszym uruchomieniu, zapotrzebowanie klientów na modele BMW i nadal rośnie w takim tempie, że produkcja w fabryce w Lipsku wzrośnie o ponad 50% tej jesieni, do 200 samochodów dziennie. W pierwszych pięciu miesiącach roku sprzedaż samochodów BMW i, BMW iPerformance i MINI Electric wzrosła o 41%, do 46 849 sztuk. Rosnąca tendencja do elektryfikacji trwa nadal na całym świecie, a kilka znaczących rynków raportuje szczególnie silny rozwój. Na przykład pojazdy zelektryfikowane stanowiły prawie 7% wszystkich modeli BMW i MINI sprzedawanych w USA w pierwszych pięciu miesiącach roku (9762 szt., +61%) i ponad 7% sprzedaży BMW i MINI w Wielkiej Brytanii (6555 szt., +34,2%). Na niektórych rynkach zelektryfikowane pojazdy stanowią już ponad połowę wszystkich sprzedaży BMW i MINI. Przykładami są tu Norwegia (4 125 szt., +5,8%) i Malezja (2 313 szt., +37,9%). Grupa BMW pozostaje na dobrej drodze do osiągnięcia zamierzonego celu, jakim jest sprzedaż ponad 140 000 pojazdów z napędem elektrycznym w 2018 roku.

Sprzedaż pojazdów BMW X w pierwszych pięciu miesiącach roku wyniosła 303.202 sztuk (+3,4%) i stanowiła 35,3% sprzedaży marki BMW. W tym roku marka dostarczyła 858,675 (+1,6%) pojazdów, a modele takie jak BMW serii 1 (82 828 szt., +11,6%) i BMW serii 5 (156 105 szt., +12,5%) przyczyniły się do tego wzrostu. W pierwszych pięciu miesiącach roku globalna sprzedaż marek MINI wzrosła o 1,2% (143 472). Tymczasem sprzedaż w BMW Motorrad w pierwszych pięciu miesiącach roku wyniosła 70 007 szt. -1,6%. W tym roku BMW Motorrad wprowadza dziewięć nowych modeli, a związane z nimi zmiany w produkcji wpływają na dostawy. Niemniej jednak BMW Motorrad nadal dąży do wzrostu sprzedaży w 2018 roku.

Zmiana wszystkich odpowiednich pojazdów BMW Group na nowe europejskie standardy testowania WLTP i RDE przebiega zgodnie z planem dzięki szybkiemu skoncentrowaniu się na problemie.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

CWS Polska
NESDESIGN Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.