sseCztery ładowarki miejskie dla autobusów elektrycznych typu OppCharge o mocy 300 kW – premiera w Polsce – zasilą nowe autobusy elektryczne Volvo tej jesieni. Jest to już drugi projekt elektryfikacji autobusów dla Inowrocławia i drugi realizowany przez zielonogórską firmę.

Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki-Polska powiedział: „Cieszymy się, że coraz więcej polskich miast decyduje się na systemy transportu, które są bardziej ekologiczne i przyjazne dla środowiska. Pierwszą ładowarkę dostarczyliśmy do Inowrocławia w 2015 roku i zrobimy to ponownie w tym roku. Po raz kolejny pokazujemy, że polskie miasta ufają Ekoenergetyce i naszej ofercie na niezawodną i zoptymalizowaną infrastrukturę ładowania. Ponad 10 polskich miast posiada już infrastrukturę ładującą dostarczoną przez naszą firmę. Potwierdza to naszą pozycję lidera w zakresie infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych w Polsce”.
Warszawa Spartańska_19
Stacje ładowania o mocy wyjściowej 300 kW będą ładować osiem autobusów elektrycznych Volvo. Dzięki automatycznemu ładowaniu pantografami odwróconymi pojazdy będą ładowane w ciągu dnia podczas postoju, bez wprowadzania zakłóceń w harmonogramie i zaangażowania kierowcy. Urządzenia będą znajdowały się na terenie miasta i będą używane przez nie więcej niż 8 minut w ramach jednej sesji ładowania.

Oprócz ładowarek Ekoenergetyka zapewni zewnętrzny system monitorowania, który umożliwi operatorowi autobusów sprawdzanie w czasie rzeczywistym procesów ładowania pojazdów, zbierania danych o procesie ładowania i przeprowadzania konserwacji. Maciej Wojeński – współzałożyciel Ekoenergetyki-Polska opisuje oferowane przez siebie rozwiązania jako „sposób, w jaki przewoźnicy autobusowi i miasta mogą w każdej chwili dokładnie sprawdzić, co dzieje się z ich infrastrukturą do ładowania i autobusami”.

Infrastruktura ładowania będzie zgodna z międzynarodowym protokołem ISO 15118, który definiuje komunikację pomiędzy ładowarkami a autobusami elektrycznymi. Po raz pierwszy w Polsce zadziała wspierany przez kosorcjum producentów autobusów i infrastruktury system OppCharge do ładowania za pomocą odwróconego pantografu. Zapewni to kompatybilność systemu ładowania niezależnie od marki autobusu. Segment łdowarek, które zostały zaoferowane dla Inowrocławia, został stworzony m.in. dzięki wsparciu NCBiR.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RABUGINO Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Kempny Komponenty
ANT Solutions Sp. z o.o.