Reklama
Reklama
Nexteer Automotive: wyniki finansowe za rok 2017 PDF Drukuj Email
Źródło: Nexteer Automotive   
10/04/2018 09:10
Nexteer Automotive ogłosił swoje wyniki finansowe za rok finansowy zakończony 31 grudnia 2017 roku. Spółka osiągnęła przychód w wysokości 3,878 mld USD, co stanowi wzrost o 1 procent w porównaniu z rokiem 2016.

Zysk na działalności operacyjnej wyniósł 428 mln USD – wzrost o 3,1 procent w porównaniu z rokiem 2016, zaś zysk netto wyniósł 352 mln USD, co oznacza wzrost o 19,4 procent w porównaniu z rokiem 2016.

Spółka wygenerowała także łączne przepływy pieniężne w wysokości 99 mln USD, co stanowi odzwierciedlenie przepływów gotówkowych uzyskanych z działalności operacyjnej, dyscypliny w ramach ciągłego inwestowania kapitału i obsługi zadłużenia oraz ze zwrotów dla akcjonariuszy. Zaległości spółki Nexteer na koniec 2017 roku wynosiły 23,9 mld USD.

Wyniki za rok 2017 wskazują na nieustającą realizację celu spółki Nexteer, jakim jest długoterminowy rentowny rozwój. Spółka z powodzeniem uruchomiła 32 nowe projekty dla dwoich klientów, rozbudowując jednocześnie swoją obecność na świecie. Nexteer nadal rozwijał swoją działalność w regionach o strategicznym znaczeniu dla obsługiwanej przez tę spółkę różnorodnej bazy klientów, otwierając nowe zakłady produkcyjne w Brazylii, Meksyku i Indonezji, a także centrum obsługi klienta w Japonii. Koncern ogłosił także realizację dwóch przełomowych inicjatyw w Chinach w 2017 toku: nowego centrum technologicznego w Suzhou i nowych zakładów produkcyjnych w Liuzhou.

Spółka ogłosiła także powołanie szeregu strategicznych wspólnych przedsięwzięć oraz nawiązanie w 2017 roku współpracy partnerskiej z różnymi podmiotami, co obejmuje między innymi inicjatywę CNXMotion oraz współpracę z WABCO oraz Dongfeng Components. CNXMotion to wspólne przedsięwzięcie badawczo-rozwojowe prowadzone ze spółką Continental Automotive, którego celem jest integracja zaawansowanych technologii kierowania i hamowania do zastosowania w pojazdach autonomicznych.  Nexteer i WABCO ogłosiły współpracę partnerską, w ramach której WABCO będzie dostarczać do pojazdów użytkowych układy kierownicze z wykorzystaniem technologii Magnetic Torque Overlay (MTO) spółki Nexteer. Nexteer i Dongfeng Components ogłosiły rozpoczęcie współpracy w ramach spółki joint venture, z podziałek udziałów w stosunku 50:50, której celem jest wytwarzanie układów kierowniczych dla przemysłu motoryzacyjnego.

Prócz nowej współpracy partnerskiej Nexteer wciąż poszerza swoje rozległe portfolio zaawansowanych technologii umożliwiających autonomiczne działanie pojazdów, które obejmują sterowanie przewodowe (Steer-by-Wire), systemy Steering on Demand™ i Quiet Wheel™ Steering, chowaną kolumnę kierownicy, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego o wysokiej dostępności, technologię MTO oraz zaawansowane technologie sterowania z cyberzabezpieczeniami.

W ramach starań na rzecz podnoszenia jakości i funkcjonalności produktów, budowania wartości przedsiębiorstwa i optymalizacji wydajności, Nexteer uruchomił Digital Trace™ Manufacturing - jedno z najbardziej zaawansowanych, całościowych i zintegrowanych podejść do usprawniania projektowania i produkcji w branży motoryzacyjnej. Bieżące działania dotyczące wydajności operacyjnej i obniżania kosztów w dalszym ciągu napędzały wyniki Nexteer pod względem zysku i marży w roku 2017 w zasadniczo stabilnym otoczeniu produkcyjnym OEM.

„Wypracowane w 2017 roku mocne wyniki finansowe odzwierciedlają stały nacisk kładziony przez Nexteer na doskonałość operacyjną przy jednoczesnym rozwoju naszej globalnej oferty i możliwości technicznych. W dalszym ciągu skupiamy się na poprawie skuteczności operacyjnej i rozwijaniu coraz bardziej zróżnicowanej bazy klientów” – powiedział Michael Richardson, dyrektor wykonawczy i prezes Nexteer Automotive. Nasze osiągnięcia w 2017 roku odzwierciedlają ciągłe zaangażowanie naszego globalnego zespołu, z którego wynika pozycja Nexteer jako lidera w dziedzinie intuicyjnych systemów sterowania. Żywimy przekonanie, że nasza nieustanna innowacyjność wraz z naszymi dużymi i ukierunkowanymi możliwościami, począwszy od projektowania i rozwoju zaawansowanych technologii, aż po światowej klasy produkcję, w dalszym ciągu będą wyróżniać Nexteer w miarę jak będziemy radzić sobie z wyzwaniami dotyczącymi systemów sterownia w dziedzinie obecnej i przyszłej mobilności” – stwierdził Guibin Zhao, prezes i dyrektor zarządzający Nexteer Automotive.

###

O Nexteer Automotive

Nexteer Automotive – lider w dziedzinie intuicyjnych systemów sterowania — to globalny producent układów kierowniczych i napędowych. Firma generująca przychody rzędu wielu miliardów dolarów oferuje elektryczne i hydrauliczne układy kierownicze, kolumny kierownicze i układy napędowe, jak również systemy wspomagania ADAS i technologie automatyzacji jazdy przeznaczone dla producentów samochodów na całym świecie. Globalnie spółka zatrudnia ponad 13 000 osób i obsługuje ponad 50 klientów, wśród których są spółki z każdego większego regionu świata. Koncern posiada 24 zakłady produkcyjne, pięć regionalnych centrów inżynieryjnych i 12 centrów obsługi klienta, rozlokowanych w strategicznych lokalizacjach w Ameryce Północnej i Południowej, Europie i Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się m.in. BMW, FCA (Fiat Chrysler Automobiles), Ford, GM, PSA Group, Toyota oraz VW, jak również producenci samochodów z Indii i Chin. www.nexteer.com

O Nexteer Automotive Poland

Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się trzy zakłady Nexteer Automotive: jeden w Gliwicach (uruchomiony w 2006r.) oraz dwa w Tychach (uruchomione w 1998 oraz 2016r.), zatrudniające łącznie ponad 1500 osób. Obecnie w trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych oraz innych podzespołów. Tyskie fabryki Nexteer Automotive są zarazem jednymi z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji. W 2016 roku w Tychach uruchomione zostały także tor testowy oraz Europejskie Centrum Techniczne firmy, które tworzyć będzie prototypowe systemy sterowania dla światowych koncernów motoryzacyjnych.