Kontrakt między miastem Malmö, a Ekoenergetyką na dostawę trzech stacji ładowania quickPOINT Charger o mocy 300kW został podpisany wczoraj.

Ekoenergetyka wdroży stacje ładowania w mieście wyposażone w odwrócone pantografy i zgodne z protokołem ładowania OppCharge tej jesieni. Stacje będą ładowały autobusy Volvo, a projekt jest częścią ambitnego planu Malmö, aby stać się miastem neutralnym pod względem emisji gazów cieplarnianych.
6480010759bff4900a37293f558453d0 XL
Instalację stacji ładowania od Ekoenergetyki zaplanowano dwóch dzielnicach w Malmö - Ön na południowym zachodzie otrzyma jedną ładowarkę, a pozostałe dwie wdrożone będą na przedmieściach miasta w Svågertorp. Stacje będą zapewniać szybkie doładowania za pomocą pantografów zainstalowanych na masztach ładujących do 13 autobusów od Volvo, które pojawią się na ulicach Malmö pod koniec roku.

Patrik Widerberg, Dyrektor ds. Planowania w Departamencie Ulic i Parków w Malmö, powiedział: "Elektryczne autobusy są tak dobre, ponieważ dzięki nim mamy czystsze powietrze w mieście, a zelektryfikowane stają się spokojniejsze i cichsze. Zwłaszcza, gdy budujemy również nowe ścieżki rowerowe ze środków pochodzących ze szwedzkich krajowych negocjacji w sprawie mieszkalnictwa i infrastruktury, wtedy będzie jeszcze czyściej i ciszej ".

Maciej Wojeński, Wiceprezes Ekoenergetyki-Polska powiedział: "To będzie nasze trzecie wdrożenie ładowarki w Szwecji, ale pierwsze w Malmö. Cieszymy się, że naszymi ładowarkami, które będą napędzać czyste i ciche autobusy, możemy przyczynić się do rozwoju zrównoważonego rozwoju w Malmö i jego celu, jakim jest stuprocentowe, ekologiczne miasto do roku 2020.”

Urządzenia podłączone zostaną do zewnętrznego systemu monitorującego Ekoenergetyki, gromadzącego dane o procesach ładowania w czasie rzeczywistym i zapewniającego ich sprawne działanie. Urządzenia będą zgodne z międzynarodowym protokołem ładowania ISO 15118 określającym komunikację pomiędzy ładowarkami i autobusami oraz wykorzystają wspierany przez przemysł autobusowy system ładowania typu OppCharge.

Dla Macieja Wojeńskiego: "Ten projekt będzie pierwszym, w którym Ekoenergetyka będzie ładować autobusy elektryczne od Volvo i podniesie liczbę marek autobusów elektrycznych, które ładujemy do ponad 10”. I dodał: "Zapewnienie naszym klientom pełnej elastyczności, jeśli chodzi o interfejsy ładowania, kształty ładowarek i ich moce jest jednym z naszych priorytetów. Nasze ładowarki mogą być zintegrowane zarówno z wtyczkami Combo 2, pantografami montowanymi na autobusie, jak i, jak pokazujemy w tym projekcie, z pantografami typu OppCharge.”

Oprócz stacji ładowania Ekoenergetyka-Polska jest również odpowiedzialna za roboty budowlane i serwisowanie urządzeń. Malmö jest trzecim miastem, które wybrało ładowarki od Ekoenergetyki, po Vasteras i północnym miastem Lulea. Projekt w trzecim co do wielkości mieście w Szwecji potwierdza zaangażowanie Ekoenergetyki rynku skandynawskim.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

FABER CNC
Kempny Komponenty
Galwanizer Sp. z o.o.
PW TYREX Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.