bmw logoWzrost marki MINI we współpracy z lokalnym partnerem; Brak planów na dodatkową spółkę dystrybucyjną w Chinach; Rozbudowa joint venture z BMW Brillance Automotive.

BMW Group prowadzi zaawansowane rozmowy mające na celu dalszy rozwój marki MINI poprzez zawiązanie nowego joint venture w Chinach. Centralnym elementem rozwoju strategicznego ma być lokalna produkcja przyszłych samochodów MINI z napędem akumulatorowo-elektrycznym na największym na świecie rynku elektrycznej mobilności. W tym celu BMW Group podpisało z chińskim producentem Great Wall Motor list intencyjny. Oprócz produkcji od roku 2019 pierwszego MINI z napędem akumulatorowo-elektrycznym w macierzystych zakładach w Oksfordzie, jest to kolejna deklaracja marki MINI w zakresie przyszłości samochodów elektrycznych

W kolejnym etapie ustalone zostaną szczegóły ewentualnego joint venture i umowy współpracy. Do wyjaśnienia pozostają m.in. takie aspekty jak wybór lokalizacji produkcji i konkretne inwestycje. Ze strony BMW Group nie ma żadnych planów tworzenia dodatkowej spółki dystrybucyjnej w Chinach. Firma jasno wyraziła zamiar kontynuacji udanej współpracy w oparciu o istniejącą strukturę dystrybucji.

Niezależnie od rozważań strategicznych odnośnie marki MINI koncern BMW Group będzie wspólnie ze swoim partnerem, firmą Brillance, dalej rozwijać spółkę joint venture BMW Brillance Automotive (BBA) w Chinach. Oprócz dwóch zakładów produkujących samochody BBA dysponuje zakładami produkcji silników i akumulatorów do montowanych w Shenyangu zelektryfikowanych samochodów marki BMW. To pierwsza fabryka akumulatorów producenta samochodów premium w Chinach.

Firma BBA stała się w ostatnich latach istotnym filarem sukcesu marki BMW na jej największym rynku zbytu i jest tym samym wzorcem dla rozwoju MINI w Chinach. W roku 2017 w Chinach do klientów trafiło 560 tys. samochodów marki BMW – więcej niż na dwóch następnych w kolejności największych rynkach w USA i Niemczech razem wziętych. Dla MINI Chiny były w roku 2017 czwartym największym rynkiem zbytu ze sprzedażą ok. 35 tys. egzemplarzy. To pokazuje dodatkowy globalny potencjał marki.

Udana strategia rozwoju globalnej sieci produkcyjnej podporządkowana jest jasnej zasadzie: produkcja idzie za rynkiem. Ekspansja marki BMW na jej największych rynkach zbytu, takich jak Chiny, nie pociągnęła przy tym spadku produkcji w zakładach w Niemczech. Przeciwnie: w okresie od 2007 do 2017 r. produkcja wzrosła tam o prawie jedną czwartą do ok. 1,15 milionów samochodów rocznie. Jednocześnie niemal połowa produkcji BMW ma obecnie miejsce w zakładach poza granicami Niemiec.

Podobna strategia wzrostu mogłaby znacznie przyspieszyć rozwój marki MINI – bez osłabiania obecności BMW Group w Wielkiej Brytanii. Obecność tę koncern zbudował tam przez lata poprzez znaczne inwestycje.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Pol-Technology Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
item Polska Sp. z o. o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Craemer GmbH