Reklama
Reklama
Reklama
UOKiK: dwie kampanie naprawcze Astona Martina PDF Drukuj Email
Źródło: UOKiK   
09/02/2018 12:29
uokik_new_logo Przedsiębiorca Aston Martin Warszawa, (AML Polska Sp. z o.o.), z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, o dwóch kampania naprawczych.

W samochodach marki Aston Martin, modele DB9, DBS, Rapide, Virage i Vanquish, możliwy jest problem z blokadą położenia postojowego w 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Touchtronic II. Przyczyną usterki jest błąd w komunikacji między oprogramowaniem modułu sterującego silnika (ECM) a modułem sterującym skrzyni biegów (TCM). W wyniku tego błędu zapadka postojowa skrzyni biegów może pozostać w pozycji niezałączonej, w następstwie czego zaparkowany pojazd może zacząć się toczyć.

Problem ten może wystąpić, gdy spełnione są wszystkie poniższe warunki:
  • kluczyk zostaje wyjęty z włącznika zapłonu, gdy prędkość obrotowa silnika wynosi ponad 450 obr/min
  • kierowca nie wybrał położenia postojowego;
  • kierowca nie włączył hamulca postojowego;
  • pojazd nie jest zaparkowany na równym podłożu;
  • występuje błąd w komunikacji między modułem ECM a modułem TCM.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 33 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.

Natomiast w innym przypadku w samochodach marki Aston Martin, modele DB9, DBS, V8 Virage i Vanquish, może wystąpić sytuacja, w której przesunięcie prawego przedniego fotela w skrajnie tylne położenie może w pewnych okolicznościach powodować ściśnięcie przewodu zasilania akumulatora przez prowadnicę fotela. Wielokrotne ściśnięcie przewodu przez prowadnicę może doprowadzić do uszkodzenia jego izolacji. Jeśli do tego dojdzie, prowadnica fotela może zacząć przewodzić prąd w wyniku kontaktu z przewodem zasilania akumulatora. Może to spowodować zwarcie, w wyniku którego może zostać uszkodzona wiązka przewodów, a w przedziale pasażerskim pojawić się dym.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 22 pojazdy. Lista numerów VIN:
  1. SCFAD01E69GA12441
  2. SCFFDABE7BGB13021
  3. SCFAD02E09GB12498
  4. SCFFDCBD7BGE02452
  5. SCFFDCBD4BGE02599
  6. SCFFDAAE1AGA12847
  7. SCFFDCCDXBGE12682
  8. SCFFDAAE4AGA12843
  9. SCFFDCBD5BGE02627
  10. SCFFDCCDXCGE13171
  11. SCFFDCBD6BGE02717
  12. SCFFDCBD1CGE03355
  13. SCFLDCFP7DGJ00151
  14. SCFLDCFP9DGJ00426
  15. SCFLDCFP5EGJ00585
  16. SCFLDCFPXEGJ00730
  17. SCFFDCBDXCGE03001
  18. SCFFDCBD9CGE03054
  19. SCFFDECN7CGG13607
  20. SCFLDCFP6EGJ01874
  21. SCFLDCFP6EGJ01132
  22. SCFFDAAM7EGA15863
Przedsiębiorca zadeklarował, że samochody zidentyfikowane po numerze VIN zostaną sprawdzone podczas wizyt w serwisie. Naprawa będzie polegała na zamontowaniu prowadnicy przewodu zasilania akumulatora. Dzięki niej przewód ten zostanie przeniesiony w inne miejsce, w którym nie będzie mógł stykać się z prowadnicą fotela. Ponadto zostanie sprawdzony stan przewodu. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przewodu zostanie on dodatkowo zaizolowany.

Przedsiębiorca zadeklarował, że samochody zidentyfikowane po numerze VIN zostaną sprawdzone podczas wizyt w serwisie. Naprawa będzie polegała na wgraniu uaktualnionego oprogramowania modułu sterującego skrzyni biegów (TCM).

https://uokik.gov.pl/download.php?plik=21126