Reklama
Reklama
Reklama
Porsche kolejny raz ustanawia nowe rekordy liczby dostarczonych aut PDF Drukuj Email
Źródło: Porsche   
12/01/2018 09:43
porsche logoW 2017 r. firma Porsche AG utrzymała tendencję wzrostową, dostarczając klientom na całym świecie około 246 tysięcy aut.

Oznacza to, że producent sportowych samochodów ze Stuttgartu-Zuffenhausen przekroczył rekordowy poziom dostaw z 2016 r. o kolejne 4%. Znaczący impuls zapewnił nowy model Panamera, który znalazł blisko 28 tys. nabywców, o 83% więcej niż rok wcześniej.

„Zwłaszcza hybrydowe odmiany nowego modelu Panamera zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów - co potwierdza naszą strategię produktową. Turbo S E-Hybrid, topowy wariant linii modelowej, stanowi wyraziste połączenie osiągów i efektywności. W skrócie: wyznacza nowe wzorce w swojej klasie” - mówi Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Także na 2018 r. Von Platen spogląda z optymizmem. „Biorąc pod uwagę naszą gamę produktową oraz silne sprzedażowo regiony Europy, Azji i Ameryki, mamy dobrą pozycję”.

Obok Porsche Panamera także dostawy samochodów z linii modelowej 718 znacznie przekroczyły poziom notowany rok wcześniej. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku dostarczono około 25 tys. sportowych aut z umieszczonym centralnie silnikiem, co stanowi 6-procentowy wzrost rok do roku. Również fascynacja „911” trwa nieprzerwanie: w 2017 r. po raz kolejnym przekazano klientom ponad 32 tys. egzemplarzy modelu. Z kolei Macan był najlepiej sprzedającym się samochodem marki Porsche i utrzymał wysokie zainteresowanie sprzed roku, z wynikiem ponad 97 tys. dostarczonych pojazdów (+2%).

Największym pojedynczym rynkiem zbytu firmy Porsche pozostały Chiny. W ubiegłym roku dostarczono tam 71 tys. aut, o 10% więcej niż w 2016. Wyniki zanotowane w USA (+2%) oraz Europie (+2%) stanowią kontynuację sukcesu odniesionego w poprzednich latach. Na rodzimym niemieckim rynku klienci odebrali 28,4 tys. samochodów, niemal tyle samo co rok wcześniej. „W 2018 r. nowe Cayenne zadebiutuje w kluczowych regionach sprzedaży, czyli w USA i w Chinach – a to zapowiada dalszy wzrost” – dodaje von Platen. „Niemniej jednak naszym najwyższym priorytetem na przyszłość nadal będzie ekskluzywność marki”. Celem na 2018 r. jest stabilizacja wyników na wysokim poziomie uzyskanym w 2017 r.