Reklama
Reklama
Reklama
W ciągu trzech kwartałów 2017 r. dostawy Porsche wzrosły o 4 procent PDF Drukuj Email
Źródło: Porsche   
11/10/2017 11:04
porsche logoTrend wzrostowy trwa: po pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 r. Porsche AG dostarczyło na całym świecie 185 898 samochodów, o 4 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Do tego sukcesu przyczyniła się w szczególności nowa Panamera: dostawy czterodrzwiowego samochodu sportowego wzrosły o 73 proc., do ponad 19 tysięcy pojazdów. Najczęściej wybieraną linią modelową Porsche jest jednak Macan, którego sprzedaż również wzrosła, o 3 proc. do przeszło 73 tys. sztuk. Niezmiennie wysokim popytem cieszy się też Cayenne, z wynikiem ponad 49 tys. dostarczonych aut (-3%), i to pomimo że szerokiej publiczności zaprezentowano już nową generację SUV-a. Największym rynkiem zbytu producenta sportowych samochodów ze Stuttgartu pozostają Chiny (ponad 54 tys. dostarczonych pojazdów), a za nimi plasują się Stany Zjednoczone (przeszło 41 tys. aut).

„Jesteśmy optymistami i wierzymy, że dane za 2017 r. przekroczą wysokie wyniki z ubiegłego roku. Zawdzięczamy to najbardziej atrakcyjnej gamie produktów, jaką kiedykolwiek oferowała firma Porsche” – wyjaśnił Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Nowa Panamera jest w stanie spełnić wysokie oczekiwania i potwierdza naszą strategię produktową, z hybrydową wersją jako modelem topowym” – mówi von Platen. „Aktualnie co czwarta dostarczona Panamera ma napęd hybrydowy. A teraz zdobywamy kolejnych klientów dzięki najnowszemu Cayenne”.

Na chińskim rynku Porsche osiągnęło dwucyfrową dynamikę sprzedaży (+10%). I choć to tradycyjnie rynek zbytu SUV-ów, zainteresowanie coraz większej liczby nabywców wzbudzają tam dwudrzwiowe samochody sportowe. W Szanghaju ma powstać kolejne centrum Porsche Experience Centre, które zapewni kolejnym klientom wyjątkowe doświadczenia za kierownicą Porsche.

W Europie producent sportowych samochodów w ciągu trzech kwartałów br. dostarczył 60 838 aut (+4%). Na rodzimym, niemieckim rynku przekazano nabywcom 21 880 pojazdów – to niemal tak samo wysoki wynik jak ten uzyskany przed rokiem. Swój sukces Porsche kontynuuje również w USA, gdzie sprzedano 41 237 samochodów (+2%).