Reklama
Reklama
Reklama
Rekordowy wynik sprzedaży Volkswagena we wrześniu 2017 r. PDF Drukuj Email
Źródło: Volkswagen   
10/10/2017 10:07
vw logo We wrześniu 2017 roku marka Volkswagen przekazała klientom na całym świecie 593.700 samochodów, co oznacza wzrost o 8 procent w porównaniu z tym samym miesiącem w poprzednim roku.
        
Od stycznia na świecie dostarczono do klientów łącznie 4,49 miliona samochodów marki Volkswagen. Oznacza to wynik o 3 procent większy niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki do spraw Sprzedaży, stwierdził: „Wrzesień był rekordowym miesiącem dla marki. Dostarczyliśmy klientom najwięcej samochodów w naszej historii – łącznie na całym świecie, jak również na pojedynczych rynkach w Chinach, Kanadzie, Chile, Szwecji i na Słowacji. Także na niemieckim rynku odnotowaliśmy pozytywny sygnał, zamówienia są znacznie większe niż we wrześniu zeszłego roku. Sytuacja marki we wszystkich regionach jest nadal pozytywna. W trzecim kwartale wzrost wyniósł 7 procent w porównaniu z rokiem poprzednim”. W Polsce zarejestrowano we wrześniu 4083 osobowe Volkswageny, ponad 18% więcej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W okresie od stycznia do września klientów w naszym kraju znalazło 35.589 osobowych Volkswagenów, tj. o 17% więcej niż w analogicznym okresie w 2016 roku.

Sprzedaż samochodów marki Volkswagen we wrześniu w poszczególnych regionach:
  • W Europie dostarczono do klientów 158.500 nowych samochodów, co oznacza, że sytuacja w tym regionie jest stabilna. Znaczny wzrost sprzedaży marka Volkswagen odnotowała w Szwecji (+15 procent), między innymi dzięki dużemu popytowi na Tiguana, a także w Polsce (+18 procent) i na Słowacji (+14 procent).
  • Dostawy w Niemczech wyniosły 44.100 samochodów i okazały się niższe (-9 procent), co wywarło wpływ na ogólny bilans sprzedaży w Europie Zachodniej (-3 procent). W Niemczech widać jednak wyraźny trend wzrostowy, spowodowany pozytywnym wpływem ulg na zakup nowego modelu po złomowaniu starego auta z silnikiem Diesla.
  • W regionie Europy Środkowej i Wschodniej marka Volkswagen odnotowała znaczny wzrost: o 14 procent. Zawdzięcza go w dużym stopniu pozytywnej sytuacji na rynku rosyjskim, na którym dostarczono o 15 procent więcej samochodów.
  • W Ameryce Północnej do klientów trafiło 53.800 samochodów, czyli o 18 procent więcej niż we wrześniu poprzedniego roku. Dzięki wprowadzeniu do sprzedaży SUV-a Atlas oraz Tiguana Long Wheel Base marka jest teraz reprezentowana w kolejnym ważnym segmencie północnoamerykańskiego rynku. Ilość dostaw w USA wzrosła o 33 procent i wyniosła 32.100 samochodów. W samej Kanadzie zanotowano we wrześniu wzrost o 51 procent do 7.600 egzemplarzy, co oznacza, że był to miesiąc rekordowy dla tego rynku. Również w tym przypadku do tak dobrego wyniku przyczyniała się sprzedaż modeli z segmentu SUV – Atlasa i Tiguana LWB.
  • W Ameryce Południowej we wrześniu dostarczono klientom 37.900 samochodów – jest to wzrost o 84 procent. Do tego wyniku przyczyniły się Brazylia, której wynik zwiększył się o 131 procent, a także Argentyna (wzrost 44 procent) i Chile (+ 49 procent). W porównaniu z poprzednim rokiem w krajach tych mocno wzrósł przede wszystkim segment małych samochodów z takimi modelami jak Gol i Voyage.
  • Nadal pozytywnie rozwijała się we wrześniu sytuacja w Chinach. Na tym największym rynku Volkswagen dostarczył klientom 310.500 samochodów, co odpowiada wzrostowi o 7 procent. Wrzesień okazał się pod tym względem rekordowy w całej historii Volkswagena w Chinach. Nowy SUV Teramont w trzecim miesiącu swojej sprzedaży znalazł 8.600 nabywców. Szczególnym popytem we wrześniu cieszyły się także modele z rodziny Tiguana – sprzedano ich 33.700, czyli o 51 procent więcej.