Reklama
Reklama
Reklama
SEAT z kolejnym dwucyfrowym wzrostem sprzedaży PDF Drukuj Email
Źródło: SEAT   
11/08/2017 13:12
seat_logo38 900 pojazdów sprzedanych w lipcu dołączyło do 246 500 modeli, które SEAT wydał klientom od początku 2017 roku.

Hiszpańska marka nie zwalnia tempa - w porównaniu z lipcem ubiegłego roku odnotowała wzrost dostaw na poziomie 11,3%, a w zestawieniu za okres od stycznia do lipca - 13,4%.

Wyniki sprzedaży SEAT-a szybują w górę także w Polsce - od początku roku producent zanotował 25-procentowy przyrost realizacji zamówień w stosunku do analogicznego okresu w 2016 r. Dostawy w Polsce napędza sprzedaż modeli Ateca, Leona po faceliftingu oraz piątej generacji Ibizy.

- SEAT znalazł się na czele najszybciej rozwijających się marek w Europie. Wzrost liczby dostarczonych pojazdów wyraźnie przekracza średnią rynkową i jesteśmy pewni, że w drugiej połowie roku utrzymamy ten trend - mówi Wayne Griffiths, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu.

Sprzedaż SEAT-a wzrosła dzięki wynikom odnotowanym na jego głównych rynkach - w rodzimej Hiszpanii marka zajmuje czołowe miejsce pod względem sprzedaży z wynikiem 62 800 pojazdów sprzedanych od stycznia do lipca, co stanowi wzrost o 20,7% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Drugim co do wielkości rynkiem SEAT-a są Niemcy, gdzie sprzedaż wzrosła o 11,2%, a sprzedano 56 500 samochodów. Trzecie miejsce zajęła Wielka Brytania ze wzrostem o 21,2% i sprzedażą 33 700 aut. Francja (15 300, +17,4%), Austria (11 000, +20,3%) i Szwajcaria (6100, +47,6%) również odnotowały dwucyfrowy wzrost.

Na wysokie wyniki sprzedażowe SEAT-a wpływ ma również sprzedaż nowej generacji Ibizy oraz SUV-a Ateca w sportowej wersji FR, czyli modeli, które obok Leona tworzą trzy filary producenta.

Sprzedaż napędza zysk operacyjny SEAT-a

Wzrost sprzedaży w 2017 roku przekłada się na wyniki finansowe marki. Po zamknięciu ubiegłego roku z rekordową wartością zysku operacyjnego SEAT ponownie może zaprezentować rekordowe rezultaty, związane m.in. ze sprzedażą pierwszego swojego SUV-a - modelu Ateca. Zysk operacyjny marki w okresie od stycznia do lipca wyniósł 130 milionów euro, czyli o niemal 41% więcej niż w pierwszym półroczu 2016 roku, przy jednoczesnym wzroście obrotu o 12,7%, do poziomu 5,1 miliona euro.

SEAT jest jedyną firmą z sektora motoryzacyjnego, która projektuje, rozwija i produkuje samochody w Hiszpanii. SEAT, będący częścią Grupy Volkswagen, to międzynarodowy koncern z siedzibą w Martorell koło Barcelony, eksportujący około 81% swojej produkcji do ponad 80 krajów za pośrednictwem ponad 1700 salonów dealerskich. W 2016 roku SEAT osiągnął zysk operacyjny na poziomie 143 mln euro, co jest najlepszym wynikiem w historii marki, oraz ogólnoświatową sprzedaż wynoszącą około 410 200 pojazdów.

Grupa SEAT zatrudnia 14 500 wykwalifikowanych pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Barcelonie: Zona Franca, El Prat de Llobregat i Martorell, gdzie powstają między innymi niezwykle popularne modele Ibiza i Leon. Ponadto firma produkuje modele Ateca i Toledo w Republice Czeskiej, model Alhambra w Portugalii oraz model Mii na Słowacji.

Międzynarodowy koncern ma swoje Centrum Techniczne, które działa jako centrum wiedzy, skupiając 1000 inżynierów, będących siłą napędową innowacji dla tego największego hiszpańskiego inwestora przemysłowego stawiającego na badania i rozwój. SEAT stosuje już w swoich pojazdach najnowszą technologię łączności i jest obecnie zaangażowany w globalny proces digitalizacji firmy w celu promowania mobilności przyszłości.