porsche logoW ciągu minionych sześciu miesięcy br. firma Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG odnotowała zdecydowany trend wzrostowy: wynik 126 497 pojazdów dostarczonych na całym świecie od stycznia do czerwca przekracza wysoki zeszłoroczny poziom o 7%.

Nigdy wcześniej producent sportowych samochodów nie dostarczył tak wielu aut w ciągu pierwszego półrocza. Głównym motorem tego wzrostu i najpopularniejszym modelem pozostaje Macan, jednak największy procentowy skok liczby dostaw przypada na nową generację modelu Panamera, którego sprzedaż w opisywanym okresie zwiększyła się o 54%. Największym pojedynczym rynkiem zbytu były Chiny, ze znacznym przyrostem sprzedaży w wysokości 18% (35 864 samochody).

Jak mówi Detlev von Platen, członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing, wyniki dowodzą, że nowa generacja modelu Panamera zapewnia Porsche zdecydowany wzrost. „Spotkaliśmy się z ogromnie entuzjastycznymi reakcjami klientów. Hybrydowe wersje plug-in oraz nowy wariant Sport Turismo zapewnią nam jeszcze większą dynamikę wzrostu” – wyjaśnił von Platen i dodał: „Wysoce atrakcyjne produkty i wyjątkowe doświadczenie marki, jakie oferuje Porsche – oto podstawy naszego sukcesu”.

Obok modelu Panamera dwucyfrowy wzrost w pierwszej połowie roku zanotował Macan. Liczba dostaw sportowego SUV-a zwiększyła się o 11%, przekraczając poziom 50 000 sztuk. Przyrosty zanotowano też w przypadku modeli 718 Cayman i Boxster oraz Cayenne. Cayenne jest obecnie drugim pod względem popularności modelem Porsche, z wynikiem 35 601 dostarczonych egzemplarzy.

Drugim co do wielkości rynkiem zbytu po Chinach były Stany Zjednoczone, gdzie nabywcy odebrali 27 568 aut. W Niemczech producent sportowych samochodów utrzymał rekordowy poziom dostaw z ubiegłego roku (15 474 sztuk, +1%).
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.