seat_logo246 500 wydanych samochodów, czyli o prawie 30 000 więcej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku - te wyniki, zanotowane przez SEAT-a na koniec czerwca, są najlepsze pod względem sprzedaży od 2001 roku.

Globalna sprzedaż marki wzrosła o 13,7% w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. Na ten wynik wpływ miały także działania marki w Polsce - nasz kraj znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu sprzedażowego hiszpańskiego producenta.

- W pierwszej połowie 2017 roku osiągnęliśmy najwyższe wyniki sprzedaży w ciągu 16 lat. Nadal odnotowujemy dwucyfrowe wzrosty wyników i staliśmy się jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie - mówi Wayne Griffiths, wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzedaży. - Nasz wzrost opiera się na solidnych wynikach z większości rynków, na których ruszyliśmy z największą ofensywą produktową w swojej historii, zaczynając od ubiegłorocznej premiery SUV-a Ateca oraz tegorocznej prezentacji odświeżonego Leona. Dzięki nowej Ibizie i Aronie jesteśmy pewni, że możemy kontynuować ten pozytywny rozwój - dodaje.

Dwucyfrowe wzrosty

Sprzedaż SEAT-a wzrosła w pierwszej połowie roku głównie dzięki wysokim wynikom w największych krajach europejskich. W rodzimej Hiszpanii marka sprzedała 54 100 samochodów (+21,2%), w Niemczech – 48 600 (+10,2%), a w Wielkiej Brytanii – 29 500 (+20,5%). Do krajów, które zwiększyły sprzedaż o ponad 10%, należą również Francja (13 300, +18,2%) i Włochy (10 500, +14,6%).

Na wysokie wyniki sprzedażowe SEAT-a miały wpływ także rezultaty z Austrii i Szwajcarii. W Austrii sprzedaż wzrosła o 23,1% (łącznie 9500 pojazdów), podczas gdy w Szwajcarii SEAT osiągnął zdecydowany wzrost - o 52,3% (łącznie 5300). W obu krajach SEAT jest jedną z dziesięciu najlepiej sprzedających się marek motoryzacyjnych. Piątym pod względem wielkości rynkiem na świecie SEAT-a jest Meksyk (12 900; +6,4%), a szóstym Turcja (11 300; +0,5%). Polska z wynikiem 6000 sprzedanych pojazdów, czyli o 22,3% więcej w porównaniu z pierwszą połową 2016 roku, zajmuje dziewiąte miejsce w tym rankingu. Pierwszą dziesiątkę zamyka Izrael (5500; +5,4%).

SEAT rozpoczął 2017 rok premierą nowego Leona - najlepiej sprzedającego się modelu marki. W pierwszej połowie roku na ulicach pojawiła się także piąta generacja kultowej Ibizy, a do SUV-a Ateca dodano wersję wyposażenia FR. Pierwsze półrocze zamknęła prezentacja crossovera Arona, który do sprzedaży trafi w ostatnim kwartale 2017 roku. W kolejnym roku czeka nas debiut dużego SUV-a, pozycjonowanego o segment wyżej od modelu Ateca.

SEAT jest jedyną firmą z sektora motoryzacyjnego, która projektuje, rozwija i produkuje samochody w Hiszpanii. SEAT, będący częścią Grupy Volkswagen, to międzynarodowy koncern z siedzibą w Martorell koło Barcelony, eksportujący około 81% swojej produkcji do ponad 80 krajów za pośrednictwem ponad 1700 salonów dealerskich. W 2016 roku SEAT osiągnął zysk operacyjny na poziomie 143 mln euro, co jest najlepszym wynikiem w historii marki, oraz ogólnoświatową sprzedaż wynoszącą około 410 200 pojazdów.

Grupa SEAT zatrudnia 14 500 wykwalifikowanych pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Barcelonie: Zona Franca, El Prat de Llobregat i Martorell, gdzie powstają między innymi niezwykle popularne modele Ibiza i Leon. Ponadto firma produkuje modele Ateca i Toledo w Republice Czeskiej, model Alhambra w Portugalii oraz model Mii na Słowacji.

Międzynarodowy koncern ma swoje Centrum Techniczne, które działa jako centrum wiedzy, skupiając 1000 inżynierów, będących siłą napędową innowacji dla tego największego hiszpańskiego inwestora przemysłowego stawiającego na badania i rozwój. SEAT stosuje już w swoich pojazdach najnowszą technologię łączności i jest obecnie zaangażowany w globalny proces digitalizacji firmy w celu promowania mobilności przyszłości.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
RABUGINO Sp. z o.o.
CWS Polska
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
DSR S.A.