Dwa tygodnie temu w środę o 10.30 na autostradzie zarządzanej przez VINCI Autoroutes, autonomiczny samochód po raz pierwszy samodzielnie przejechał przez autostradowy punkt poboru opłat.
Samochód autonomiczny Citroën C4 Picasso, opracowany przez Grupę PSA, przejechał przez największy w Europie punkt poboru opłat w Saint-Arnoult-en-Yvelines we Francji. Przejazd odbył się bez jakiegokolwiek udziału kierowcy, wyłącznie za sprawą specjalnego systemu komunikacji między samochodem a inteligentną infrastrukturą drogową. Ten udany eksperyment, przeprowadzony w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego, ma kluczowe znaczenie na drodze do upowszechniania samochodów autonomicznych z funkcjami poziomu 4 (mind off - bez udziału kierowcy). Wieńczy rozpoczęty w 2016 roku program rozwojowy i umacnia współpracę między dwoma ważnymi podmiotami ze świata transportu samochodowego: Grupą PSA, producentem samochodów będącym w awangardzie zaawansowanych technologii oraz VINCI Autoroutes, największym operatorem infrastruktury drogowej w Europie i liderem w tym sektorze w zakresie nowych rozwiązań dla indywidualnych środków transportu. Jest topierwszy ważny krok w tworzeniu systemów komunikacji między samochodami autonomicznymi a niezbędnymi dla ich upowszechnienia nowymi generacjami inteligentnej infrastruktury drogowej.
Przejazd przez bramkę autostradową to złożona operacja o strategicznym znaczeniu
W przypadku samochodu autonomicznego przejazd przez bramkę autostradową jest złożoną operacją. Wymaga umiejętności zapanowania nad chaotycznym ruchem samochodów, które w sposób przypadkowy kierują się do poszczególnych stanowisk, jak również właściwego pokierowania samochodem autonomicznym w strefie bez oznakowania poziomego.
Chodzi również o wytyczenie trasy samochodu autonomicznego w taki sposób, aby automatycznie dojechał do odpowiednio wyposażonego stanowiska poboru opłat mierzącego jedynie 3 metry szerokości. Ponadto samochód autonomiczny musi potrafić właściwie zareagować na wszelkie nieprzewidziane sytuacje, jakie mogą się zdarzyć przy przejeździe przez bramkę.
Samochód autonomiczny Citroën C4 Picasso, opracowany przez Grupę PSA, przejechał przez największy w Europie punkt poboru opłat w Saint-Arnoult-en-Yvelines we Francji. Przejazd odbył się bez jakiegokolwiek udziału kierowcy, wyłącznie za sprawą specjalnego systemu komunikacji między samochodem a inteligentną infrastrukturą drogową. Ten udany eksperyment, przeprowadzony w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego, ma kluczowe znaczenie na drodze do upowszechniania samochodów autonomicznych z funkcjami poziomu 4 (mind off - bez udziału kierowcy). Wieńczy rozpoczęty w 2016 roku program rozwojowy i umacnia współpracę między dwoma ważnymi podmiotami ze świata transportu samochodowego: Grupą PSA, producentem samochodów będącym w awangardzie zaawansowanych technologii oraz VINCI Autoroutes, największym operatorem infrastruktury drogowej w Europie i liderem w tym sektorze w zakresie nowych rozwiązań dla indywidualnych środków transportu. Jest topierwszy ważny krok w tworzeniu systemów komunikacji między samochodami autonomicznymi a niezbędnymi dla ich upowszechnienia nowymi generacjami inteligentnej infrastruktury drogowej.
Przejazd przez bramkę autostradową to złożona operacja o strategicznym znaczeniu
W przypadku samochodu autonomicznego przejazd przez bramkę autostradową jest złożoną operacją. Wymaga umiejętności zapanowania nad chaotycznym ruchem samochodów, które w sposób przypadkowy kierują się do poszczególnych stanowisk, jak również właściwego pokierowania samochodem autonomicznym w strefie bez oznakowania poziomego.
Chodzi również o wytyczenie trasy samochodu autonomicznego w taki sposób, aby automatycznie dojechał do odpowiednio wyposażonego stanowiska poboru opłat mierzącego jedynie 3 metry szerokości. Ponadto samochód autonomiczny musi potrafić właściwie zareagować na wszelkie nieprzewidziane sytuacje, jakie mogą się zdarzyć przy przejeździe przez bramkę.