groupe renault logow pierwszym półroczu 2017 sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych grupy Renault w skali świata (łącznie z Ładą) zwiększyła się o 10,4%, przy ogólnym wzroście rynku motoryzacyjnego o 2,6%.

Udział grupy w rynku światowym wynosi obecnie 4,1% (+0,3 punktu w stosunku do 2016 roku).

Zarówno grupa, jak i marki Renault i Dacia biją rekordy półrocznej sprzedaży z odpowiednio 1 879 288, 1 343 320 i 332 845 sprzedanych samochodów. Sprzedaż Renault Samsung Motors zwiększyła się o 12,5%, a Łady o 12,2%.

Pobiliśmy nowy rekord. Sprzedaliśmy ponad 1,88 miliona samochodów w ciągu sześciu miesięcy. Rośnie sprzedaż i udziały w rynku wszystkich naszych marek, we wszystkich regionach świata. Nasza strategia odnawiania gamy samochodów i ekspansji geograficznej, którą realizujemy od wielu lat, przynosi efekty - powiedział Thierry Koskas, członek Komitetu Wykonawczego i dyrektor handlowy grupy Renault.

W Europie sprzedaż grupy nadal rośnie szybciej niż rynek. W ostatnim półroczu wzrost wyniósł 5,6% przy średnim wzroście rynkowym 4,4%. Łącznie grupa sprzedała i zarejestrowała 1 025 146 samochodów. Udział grupy w rynku europejskim wyniósł 10,8%, co oznacza wzrost o 0,1 punktu.

Marka Renault odnotowała wzrost o 4,3%, a jej udział w rynku wyniósł 8,2%. Korzystne dla marki było w szczególności odnowienie w 2016 roku całej rodziny Mégane. Clio 4 jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii.

Marka Renault utrzymała pozycję lidera na rynku samochodów elektrycznych dzięki udziałowi w rynku na poziomie 26,8%. Sprzedaż w tym segmencie wzrosła aż o 34%. Renault ZOE jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym, a liczba sprzedanych i zarejestrowanych samochodów tego modelu wzrosła o 44%.

Marka Dacia odnotowała w pierwszym półroczu 2017 kolejny rekord sprzedaży (245 453 samochody, +9,3%), co zapewniło jej 2,6% udziału w rynku. Osiągnięty wzrost o 9,5% jest związany głównie z wynikami sprzedaży Sandero faza 2, wprowadzonego pod koniec 2016 r., oraz Dustera.

We Francji było to najlepsze półrocze Renault w ciągu ostatnich 6 lat, jeśli chodzi o sprzedaż samochodów osobowych. Twingo, Clio, Talisman i Espace są liderami w swoich segmentach. Dacia bije rekordy sprzedaży modelu Sandero, który jest liderem na rynku samochodów osobowych dla klientów indywidualnych. ZOE jest nadal zdecydowanym liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Model ten reprezentuje blisko 70% rynku osobowych samochodów elektrycznych we Francji. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2017 r. zarejestrowano ponad 9 200 sztuk ZOE - o 42% więcej niż rok temu.

We wszystkich regionach pozaeuropejskich zwiększyła się zarówno wielkość sprzedaży jak i udziały w rynku. Sprzedaż grupy wzrosła o 16,8% przy średnim wzroście rynkowym 3,4%. Grupa Renault umocniła swoją pozycję dzięki sukcesom modeli: QM6 i SM6 w Korei Południowej, Kaptur, Vesta i Xray w Rosji, Koleos w Chinach, Mégane sedan w Turcji
i Oroch w Ameryce.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii sprzedaż grupy wzrosła o 19,3%, co stanowi  udział w rynku na poziomie 6,4% (+1,1 punktu).

W Iranie odnotowano skokowy wzrost o 100,3%, co zapewniło 9,8% udziału w rynku (+4 punktu) dzięki sukcesom modeli Tondar i Sandero.

W Indiach Renault wciąż jest najpopularniejszą europejską marką samochodów i ma 3,3% udziału.

W krajach Maghrebu sprzedaż grupy wzrosła o 10,1% pomimo spadku na rynku o 8,3%. Udział grupy w rynku wyniósł 43%, co daje wzrost o 7,2 punktu.

W Eurazji wielkość sprzedaży Renault wzrosła o 8,6%, przy ogólnym wzroście na rynku wynoszącym 2,5%. Udział grupy w rynku, łącznie z marką Łada, zwiększył się o 1,4 punktu, do 24,5%, w szczególności za sprawą dynamiki wzrostu sprzedaży w Rosji.

Rynek rosyjski po raz pierwszy od czterech lat odnotował tendencję wzrostową o 6,9% w ciągu pierwszego półrocza. Sprzedaż grupy zwiększyła się natomiast o 14% (łącznie z Ładą). Sprzedaż tej marki rosła niemal dwukrotnie szybciej niż rynek. Łada odnotowała wzrost sprzedaży o 12,8%, co zapewniło jej 19,5% udziału w rynku (+1 punktu) dzięki sukcesom nowych modeli Vesta i Xray.

Udział marki Renault w rynku osiągnął poziom 8,5%, co daje wzrost o 0,7 punktu. W ciągu pierwszego półrocza 2017 r. zarejestrowano ponad 14 140 sztuk modelu Kaptur.

Rosja jest obecnie drugim co do wielkości rynkiem grupy (po objęciu konsolidacją Łady).

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 50,5% pomimo wzrostu rynku o 3,6%.

W Chinach Renault sprzedało blisko 36 tys. samochodów w porównaniu do 9 771 sprzedanych sztuk w analogicznym okresie 2016 roku, w tym 10 000 Nowych Koleosów, wprowadzonych pod koniec 2016 r. i produkowanych na miejscu.


Sprzedaż samochodów Renault Samsung Motors wzrosła w Korei o 12,5% pomimo ogólnego spadku na rynku o 4,2%. Udział grupy w tamtejszym rynku wzrósł do 6,9% (+1 punktu) dzięki udanym debiutom modeli SM6 i QM6.

W regionie Ameryki Środkowej i Południowej sprzedaż wzrosła o 14,6%, przy ogólnym wzroście na rynku wynoszącym 8,3%. Grupa uzyskała udział w rynku w wysokości 6,5%, czyli większy o 0,4 punktu. Modele Sandero, Logan i Duster Oroch potwierdziły swój sukces.

Grupa Renault doskonale wykorzystała ożywienie na rynku argentyńskim. Jej sprzedaż wzrosła o 45,6%, przy średnim wzroście rynkowym 34%. Udział grupy w rynku wzrósł o 1,1 punktu do poziomu 13,3%. Renault w pełni skorzystało na uruchomieniu lokalnej produkcji Sandero i Logana pod koniec 2016 r. W Brazylii rynek odnotował wzrost o 4,2%. Grupa wykorzystała sprzyjającą sytuację i zwiększyła sprzedaż o 5,1%, osiągając 7,4% udziału w rynku.

PERSPEKTYWY HANDLOWE GRUPY RENAULT NA 2017 ROK

W roku 2017 na światowym rynku powinien nastąpić wzrost na poziomie 1,5% - 2,5%. Na rynku europejskim spodziewany jest dalszy wzrost o 2%. Rynek francuski powinien odnotować również 2-procentowy wzrost.

Poza Europą, rynek rosyjski może osiągnąć wzrost powyżej 5%, a rynek brazylijski na poziomie 5%. Dynamiczny wzrost powinien również utrzymać się w Chinach (+5%) i Indiach (+8%).

W drugim półroczu grupa nadal powinna odczuwać efekt odnowienia gamy w Europie, a na rynkach pozaeuropejskich wykorzystać dynamikę modeli Koleos w Chinach, Kaptur, Xray i Vesta w Rosji, QM6 i SM6 w Korei Południowej, a także nowej gamy SUV-ów w Ameryce Łacińskiej.

W tej sytuacji grupa Renault przewiduje wzrost sprzedaży oraz udziały w rynkach europejskim i pozaeuropejskim oraz utrzymanie przyjętych na ten rok celów sprzedażowych.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
ANT Solutions Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Lubricant Polska Sp. z o.o.