hr_logoAudi AG dostarczyło w maju do rąk klientów ok. 159 600 samochodów. To o 2,8 procent mniej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

W ciągu pięciu pierwszych miesięcy roku bieżącego, Audi sprzedało na całym świecie blisko 738 300 aut, co przekłada się na globalny spadek sprzedaży o 5,9 procent. Na przekór ogólnej tendencji spadku sprzedaży samochodów w USA, w maju Audi zdołało poradzić sobie z tą sytuacją i od początku roku notuje w Ameryce Północnej wyraźny wzrost sprzedaży – wyniki od stycznia do maja: +6,6 procent. W Chinach, wpływ na negatywny bilans sprzedaży w ubiegłym miesiącu (-4%), miały negocjacje dotyczące dalszej współpracy, które finałowo zakończyły się sukcesem. Kompleksowe porozumienie zawarto w drugiej połowie maja. 48 012 egzemplarzy sprzedanych przez chińskich dilerów, daje w sumie najwyższą sprzedaż miesięczną w tym roku.

„Przełom osiągnięty wraz z naszymi partnerami w Chinach, otwiera nam drogę do zwiększenia potencjału rynkowego w nadchodzącej dekadzie. Pozwala nam także z optymizmem spoglądać na nadchodzące miesiące” – mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Już ostatnie dnia maja pokazały, że w Chinach szybko będziemy świadkami dynamicznego wzrostu i naszego powrotu do wcześniejszej pozycji rynkowej.”

Ze względu na wyraźnie spadki w minionych miesiącach, sprzedaż na chińskim rynku była o 15,2 procent poniżej wartości sprzed roku, licząc od stycznia do maja. Tylko w maju, spadek wyniósł 4 procent. Jednak dzięki 48 012 sprzedanym samochodom, Audi oddało w maju do rąk chińskich klientów o blisko jedną czwartą więcej pojazdów niż wynosi średnia miesięczna w okresie od stycznia do kwietnia 2017. Łącznie, w pierwszych pięciu miesiącach tego roku, kluczyki do swojego nowego Audi odebrało już 202 885 chińskich klientów.

W Europie Zachodniej, sprzedaż Audi od początku roku lekko wzrosła, o 1 procent, osiągając wolumen blisko 357 750 sprzedanych aut. W ubiegłym miesiącu sprzedano tu 71 500 egzemplarzy aut z czterema pierścieniami w logo, czyli o 0,9 procent więcej, niż porównywalnym okresie roku 2016. „Na tle wymiany modelowej A5 i Q5, stabilna sytuacja w Europie z pewnością cieszy. Cieszy nas również równowaga zamówień” – mówi Voggenreiter. Trwająca obecnie zmiana pokoleniowa modelu Audi Q5, działa jeszcze hamująco na bilans sprzedaży. Większy wybór wersji silnikowych tego doskonale sprzedającego się SUV’a, będzie stopniowo dostępny w salonach sprzedaży Audi. Audi Q2 natomiast, z sukcesem opanowuje dla Audi przestrzeń rynkową nowego segmentu SUV-ów. W Europie Zachodniej, na jego zakup w pierwszych pięciu miesiącach tego roku zdecydowało się już blisko 33 750 klientów. Biorąc pod uwagę pełną galę modelową, sprzedaż Audi w Niemczech od stycznia 2017 ponownie osiągnęła rekordową wielkość (+0,8 proc., 139 297 egzemplarzy). Cztery pierścienie zamknęły maj 2017 na tamtejszym rynku wynikiem 28 118 (+0,3 proc.) sprzedanych samochodów, czyli mniej więcej na poziomie sprzed roku. Sygnały o dynamicznym wzroście sprzedaży, Audi AG otrzymało ostatnio przede wszystkim z Francji (+7,6 proc., 5630 aut sprzedanych w maju) i z kluczowych rynków Europy Południowej. We Włoszech sprzedaż Audi wzrosła w maju o kolejne 5,5 procent, osiągając wolumen blisko 5826 sprzedanych aut. Licząc od początku roku, wzrost wynosi tu 9 procent i przekłada się na 28 676 sprzedanych na Półwyspie Apenińskim samochodów marki Audi. Hiszpania, gdzie klientom wręczono kluczyki do 5141 samochodów, może w maju pochwalić się wzrostem o 5,8 procent. Od stycznia sprzedaż wzrosła tu o 5,7 procent. Przez pięć miesięcy 2017 sprzedano tu 25 060 pojazdów z czterema pierścieniami na masce. W Polsce maj był miesiącem o minimalnie mniejszej sprzedaży (-1,1 proc., 831 aut). Od początku roku zarejestrowano tutaj jednak 5117 samochodów co oznacza w stosunku do analogicznego okresu minionego roku wzrost o ponad 23%.

W USA, mimo kurczącego się całego rynku, Audi zdołało ponownie zanotować wzrost. Sprzedaż koncernu zwiększyła się tu o 2,5 procent i wyniosła 19 197 egzemplarzy. Lokomotywą wzrostu liczonego od początku tego roku (+6,5 proc. 83 555 aut), jest przede wszystkim sukces Audi Q7. Ten luksusowy SUV, na największym dla siebie rynku nabrał prędkości, a jego sprzedaż od stycznia wzrosła o 12,3 procent (13 618 egzemplarzy). Wysoki popyt na ten topowy model rodziny Q gwarantuje, że w Kanadzie Audi zanotowało największy na swych głównych rynkach wzrost łącznie o 14,7 procent (14 347 samochodów). Dzięki wejściu na tamtejszy rynek nowego Audi A5 Sportback, maj był najlepszym jak dotąd miesiącem sprzedażowym w historii czterech pierścieni w Kanadzie (+16,6 proc., 3852 pojazdy). Dla Ameryki Północnej jako całości, blisko 103 500 sprzedanych samochodów przekłada się na wzrost o 6,6 procent, a blisko 24 400 klientów tylko w maju daje wzrost o 4,6 procent w porównaniu z majem 2016.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Galwanizer Sp. z o.o.
YETICO S.A.
CWS Polska