porsche logo W 2016 r. firma Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG znacznie pobiła swój rekordowy wynik z poprzednego roku. Producent sportowych samochodów ze Stuttgartu łącznie dostarczył na całym świecie 237 778 aut - to o około 6% więcej niż wynosił poprzedni rekord.

Za wzrost ten odpowiada głównie popyt na rynkach Europy, USA i Chin. Szczególnie pozytywny wpływ na rezultaty sprzedaży miały modele Macan oraz nowe 718 Boxster. Dodatkowy impuls zapewnił doskonały odzew na premierę nowej generacji modelu Panamera.

„Silna gama produktów po raz kolejny pozwoliła nam przekroczyć wysoki poziom dostaw z ubiegłego roku” – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Porsche jest synonimem emocji i jakości. Pozytywny trend na światowych rynkach potwierdza entuzjazm naszych klientów”. Jednak, jak dodaje Blume, ekskluzywność jest dla Porsche ważniejsza od celów sprzedażowych. Detlev von Platen, członek zarządu odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, przytacza kolejne powody tego wyraźnego wzrostu: „siła marki i wyjątkowo zmotywowana sieć dealerska, której rozwój kontynuujemy”.

Model 718 Boxster znalazł 12 848 nabywców, o 9% więcej niż w 2015 r. Niezmiennie trwa legenda Porsche 911: wynik 32 409 dostarczonych egzemplarzy oznacza, że sprzedaż „911” wzrosła o 2%, pomagając jej w utrzymaniu szczególnej pozycji na rynku ekskluzywnych samochodów sportowych. Macan wzmocnił swoją pozycję jako najlepiej sprzedający się model Porsche – w ub.r. trafił do 95 642 odbiorców, co stanowi 19-proc. wzrost.

W ujęciu rynkowym wolumen dostaw w Europie przekroczył znakomity ubiegłoroczny wynik o 5% i osiągnął wynik 78 975 samochodów. Sprzedaż w Niemczech pozostała na stabilnym poziomie 29 247 sztuk (+1%). Porsche kontynuowało swój sukces także w USA, gdzie dostarczyło 54 280 aut, o około 5% więcej niż w 2015 r. Po wielkim sukcesie Porsche Experience Center w Atlancie producent wzmocnił swoją obecność na kluczowym amerykańskim rynku, otwierając drugi taki obiekt w Los Angeles w listopadzie 2016 r. Największym pojedynczym rynkiem zbytu po raz kolejny okazały się Chiny – liczba dostaw wzrosła tam o 12%, do 65 246 samochodów. Porsche odpowiada na dobry poziom popytu w Państwie Środka, rozbudowując swoją sieć dealerską o kolejne placówki, i planuje w 2017 r. otworzyć Porsche Experience Center w Szanghaju.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BARIBAL Group
Kempny Komponenty
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Bimax Sp. z o.o.
Gebrueder Peitz Polska Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.