nissan Na początku stycznia uruchomiono produkcję zupełnie nowego Nissana Micra i pierwsze egzemplarze już opuściły linię montażową.

Końcowe kontrole potwierdziły najwyższą jakość wykończenia pojazdów. Dostawy do dealerów Nissana i klientów rozpoczną się w połowie lutego na największych rynkach europejskich oraz w marcu na pozostałych rynkach.

Uruchomienie produkcji otwiera nowy rozdział w ponad 30-letniej historii modelu. Micra, obecna w Europie od 1983 roku, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych nazw modeli. Na całym świecie sprzedano ponad 7 milionów tych samochodów. Zupełnie nowa, piąta generacja, jest powrotem do głównego nurtu na europejskim rynku hatchbacków w segmencie B.

Nowy Nissan Micra jest produkowany we Flins we Francji, w zakładach Renault, partnera Nissana w sojuszu. Nowa Micra jest pierwszym osobowym Nissanem, który jest produkowany w zakładach Renault w Europie — po siedmioletniej przerwie produkcja modelu wraca więc na kontynent, na którym baza jego potencjalnych nabywców jest najliczniejsza. Samochód jest zbudowany na zmodyfikowanej wersji platformy V Nissana.

Fabryka w miejscowości Flins na zachód od Paryża ma ogromne doświadczenie w produkcji hatchbacków na rynek europejski. Otwarte w 1952 roku zakłady zajmują powierzchnię 237 hektarów i są najdłużej działającą fabryką samochodów w Grupie Renault. Obecnie produkowane są tam także modele Renault Clio i Renault Zoe.

Wspólna produkcja pojazdów jest jednym z głównych czynników synergii produkcyjnych w Sojuszu Renault-Nissan i przynosi szereg korzyści zarówno koncernowi, jak i jego klientom.
5Przede wszystkim pozwala ona maksymalizować efekty wdrożenia Alliance Production Way — jednolitego systemu zarządzania organizacją i technologią produkcji stosowanego wspólnie przez Renault i Nissana. System ten pozwala nie tylko racjonalnie wykorzystywać moce produkcyjne, ale także realizować wzorce i najlepsze praktyki wypracowane przez obydwie marki w celu zapewnienia i utrzymania najwyższych standardów jakości produkcji.

Paul Willcox, prezes Nissan Europe, powiedział: „Uruchomienie produkcji zupełnie nowego modelu Micra to moment warty uczczenia, ponieważ wyraża ducha współpracy obecnego w całym Sojuszu Renault-Nissan”.

„Wynieśliśmy europejski segment samochodów miejskich na nowy poziom, skupiając uwagę na tym, czego klienci rzeczywiście chcą dziś i oczekują jutro. Zupełnie nowy Nissan Micra to wyjątkowy samochód, który wyróżnia się ekspresyjną stylistyką, atrakcyjnym wnętrzem i pewnością prowadzenia” - dodał.

Nowy Nissan Micra jest wprost rewolucyjnym modelem. Stanowi on ogromny krok naprzód względem poprzednika oraz wcześniejszych trzech generacji tego niezwykle popularnego małego samochodu, którego europejska historia sięga debiutu w Europie 34 lat temu.

Nowy Nissan Micra jest dłuższy, szerszy i niższy od poprzednika. Został on zaprojektowany i skonstruowany ze szczególnym uwzględnieniem wymagań europejskich klientów.
Kontakt:
Monika Jabłońska
Manpower
+48 22 50 40 737
+48 660 453 775
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wyniki Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla Polski wskazują
na spowolnienie tempa wzrostu zatrudnienia, jednak pracodawcy pozostają
umiarkowanie optymistyczni w I kwartale 2011 r.
Perspektywy zatrudnienia są największe dla Instytucji sektora publicznego,
a takŜe w sektorach Transport/ Logistyka i Produkcja przemysłowa
Warszawa, 7 grudnia 2010 r. – Jak wynika z opublikowanego dzisiaj raportu Barometr Manpower
Perspektyw Zatrudnienia polscy pracodawcy deklarują lekki spadek intencji zatrudniania nowych
pracowników w I kwartale 2011 r. Prognoza netto zatrudnienia dla Polski osiąga +5% i na tle
umiarkowanie optymistycznych w tym kwartale prognoz w krajach europejskich jest to dobry wynik.
W ujęciu kwartalnym odnotowujemy umiarkowany spadek prognozy o sześć punktów
procentowych, natomiast w ujęciu rocznym nastąpił wzrost o jeden punkt procentowy. Wśród
750 przebadanych pracodawców 17% deklaruje zwiększenie całkowitego zatrudnienia
w najbliŜszym kwartale, 12% planuje redukcję liczby etatów, a 68% nie planuje Ŝadnych zmian
personalnych.
„Wyniki Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla I kwartału 2011 r. wskazują
na niewielkie pogorszenie koniunktury na polskim rynku pracy w pierwszych trzech miesiącach
2011 r. Są jednak powody do optymizmu, głównie jeśli porównamy aktualne wyniki z prognozami
sprzed kilku kwartałów,” uwaŜa Iwona Janas, Dyrektor Generalna Manpower Polska. „Pracodawcy
z sektora Produkcja przemysłowa przewidują tworzenie nowych etatów w I kwartale 2011 r.,
a plany firm z tego sektora są duŜo bardziej optymistyczne niŜ w 2009 r. i na początku 2010 r.
Dla sektora Transport/ Logistyka nie odnotowaliśmy tak wysokich prognoz od III kwartału 2008 r.
Nadal największe intencje do tworzenia nowych etatów obserwujemy wśród pracodawców
z sektora Instytucje sektora publicznego.”
Pracodawcy w sześciu z dziesięciu badanych sektorach1 planują zwiększać zatrudnienie
w I kwartale 2011 r. Instytucje sektora publicznego to sektor, w którym przewidywany jest
największy przyrost miejsc pracy, prognoza netto zatrudnienia wynosi +20%. Optymistyczne plany
zatrudnienia ustalono na podstawie deklaracji pracodawców z sektora Transport/ Logistyka, gdzie
prognoza netto zatrudnienia wynosi +16%. W sektorach Produkcja przemysłowa i Finanse/
Ubezpieczenia/ Nieruchomości/ Usługi większość pracodawców ma plany tworzenia niŜ redukcji
nowych etatów, prognoza netto zatrudnienia dla tych sektorów wynosi odpowiednio +13% i +12%.
Tymczasem dla sektora Rolnictwo/ Leśnictwo/ Rybołówstwo prognoza netto zatrudnienia jest
ujemna i bardzo niska, osiąga -10%.
W porównaniu z IV kwartałem 2010 r. pracodawcy są mniej optymistyczni, niŜszą prognozę
odnotowano w ośmiu z dziesięciu sektorach. Największy spadek optymizmu pracodawców,
o 15 punktów procentowych, ustalono dla sektora Rolnictwo/ Leśnictwo/ Rybołówstwo, a takŜe
dla sektora Kopalnie/ Przemysł wydobywczy, o 12 punktów procentowych. Znaczny spadek
prognozy odnotowano równieŜ dla sektorów Budownictwo i Instytucje sektora publicznego,
odpowiednio o 11 i 10 punktów procentowych. Poprawa prognozy o siedem punktów procentowych
nastąpiła dla sektora Transport / Logistyka, a o trzy punkty procentowe dla sektora Finanse/
Ubezpieczenia/ Nieruchomości/ Usługi.
W porównaniu z I kwartałem 2010 r. pracodawcy w pięciu sektorach wykazują większy optymizm.
Największy wzrost, o 18 punktów procentowych, odnotowano dla sektora Produkcja przemysłowa,
o dziewięć punktów procentowych wzrosła prognoza dla sektora Instytucje sektora publicznego.
Spadek intencji pracodawców do zatrudniania nowych pracowników odnotowano w pięciu
sektorach, w tym w sektorze Restauracje/ Hotele, w którym prognoza spadła najbardziej, o siedem
punktów procentowych. W sektorze Kopalnie/ Przemysł wydobywczy prognoza spadła o sześć
punktów procentowych, zaś w sektorze Rolnictwo/ Leśnictwo/ Rybołówstwo o pięć punktów
procentowych.
Prognoza zatrudnienia dla I kwartału 2011 r. jest pozytywna w czterech z sześciu badanych
regionach Polski2. Największy optymizm w zatrudnianiu pracowników wykazują firmy z regionu
Centralnego (województwo łódzkie, mazowieckie), w którym prognoza netto zatrudnienia osiąga
+14%. Plany zwiększania zatrudnienia mają równieŜ pracodawcy z regionów Północno-
Zachodniego (województwo wielkopolskie, zachodniopomorskie, lubuskie) gdzie prognoza netto
zatrudnienia wynosi +8%, a takŜe Południowego (województwo małopolskie, śląskie), w którym
uzyskano prognozę +6%. NajniŜszą i jedyną ujemną w tym kwartale prognozę netto zatrudnienia
-3% odnotowano dla regionu Północnego (województwo kujawsko-pomorskie, warmińskomazurskie,
pomorskie).
1 Sektory uwzględnione w badaniu: Budownictwo, Energetyka/ Gazownictwo/ Wodociągi, Finanse/ Ubezpieczenia/ Nieruchomości/ Usługi,
Handel detaliczny i hurtowy, Instytucje sektora publicznego, Kopalnie/ Przemysł wydobywczy, Produkcja przemysłowa, Restauracje/ Hotele,
Rolnictwo/ Leśnictwo/ Rybołówstwo, Transport/ Logistyka.
2 Regiony Polski według podziału Eurostatu: Centralny (łódzkie, mazowieckie), Południowo-Zachodni (dolnośląskie, opolskie), Południowy (małopolskie, śląskie),
Północno-Zachodni (wielkopolskie, zachodniopomorskie, lubuskie), Północny (kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie), Wschodni (lubelskie,
podkarpackie, świętokrzyskie, podlaskie).
W porównaniu z wynikami dla IV kwartału 2010 r. prognozy zatrudnienia są mniejsze
we wszystkich sześciu badanych regionach Polski. Najbardziej wyraźny spadek optymizmu
pracodawców, o odpowiednio 11 i 10 punktów procentowych, odnotowano w regionach
Południowym i Południowo-Zachodnim (województwo dolnośląskie, opolskie). W regionie
Wschodnim (województwo lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, podlaskie) prognoza jest
niŜsza o siedem punktów procentowych, natomiast w regionie Północnym o pięć punktów
procentowych.
W ujęciu rocznym obserwujemy wzrost optymizmu pracodawców w czterech regionach.
Dla regionu Północno-Zachodniego ustalono prognozę o siedem punktów wyŜszą niŜ przed rokiem.
W regionach Centralnym i Wschodnim prognoza wzrosła o cztery punkty procentowe. Spadek
prognozy o trzy punkty procentowe odnotowano dla regionu Południowego.
Analizując wyniki badania Manpower dla wszystkich 39 badanych krajów i terytoriów widzimy,
Ŝe w 32 krajach więcej pracodawców planuje zwiększać niŜ zmniejszać zatrudnienie w I kwartale
2011 r., jednak optymizm pracodawców jest bardzo zróŜnicowany. Prognozy pracodawców z Indii
(+42%), Chin (+40%), Tajwanu (+37%), Brazylii (+36%), Turcji (+27%) i Singapuru (+26%) są
najbardziej optymistyczne. Z kolei największą ostroŜność wykazują pracodawcy z Grecji (-15%),
Czech (-5%), Austrii i Irlandii (-3% dla obu) a takŜe Hiszpanii i Rumunii (-2% dla obu).
W ujęciu kwartalnym prognoza zatrudnienia jest niŜsza w 17 z 36 krajach, natomiast w ujęciu
rocznym plany dotyczące zatrudnienia wzrosły w 28 z 35 badanych krajach.
Raport Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia jest bezpłatny i ogólnodostępny. Kolejny
raport z prognozami dla II kwartału 2011 r. będzie opublikowany w dniu 8 marca 2011r.
# # #
Informacja dla wydawców
Pełne wyniki badań dla kaŜdego z 39 krajów, w których prowadzone jest badanie w chwili obecnej
oraz wyniki dla regionów dostępne są w zakładce Press Room strony Manpower Inc.
na www.manpower.com/meos. Dodatkowo, pliki produkcyjne z tabelkami i grafami uŜytymi w raportach moŜna
pobrać z www.manpower.com/library.
Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia to kwartalne badanie, które mierzy intencje pracodawców
związane ze zwiększeniem lub zmniejszeniem całkowitego zatrudnienia w ich oddziale w najbliŜszym kwartale.
Badanie jest przeprowadzane od ponad 47 lat, aktualnie wśród 64 000 pracodawców w 39 krajach i jest
jednym z najbardziej wiarygodnych badań rynku pacy na świecie. Raport dla I kwartału 2011 r. został
opracowany na podstawie wywiadów indywidualnych przeprowadzonych pomiędzy 14 a 27 października
2010 r. W Polsce wyniki Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia publikowane są od II kwartału
2008 r., badanie przeprowadzane jest na reprezentatywnej grupie 750 pracodawców. Więcej informacji
na temat raportu Manpower dostępnych jest na www.manpower.pl w zakładce Badania/ Dla Mediów, w sekcji
Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia.
O Manpower Polska
Manpower Polska Sp. z o.o. istnieje na polskim rynku od marca 2001 r. Pod marką Manpower w Polsce działa
prawie 50 agencji. W chwili obecnej usługi Manpower w Polsce obejmują pracę tymczasową, rekrutację
pracowników stałych, zatrudnienie zewnętrzne, outsourcing usług oraz doradztwo personalne. Z grupy
Manpower w Polsce obecne są równieŜ Manpower Professional, Manpower Business Solutions, Right
Management i Elan. Więcej informacji na temat Manpower moŜna znaleźć pod adresem www.manpower.pl.
O Manpower Inc.
Manpower Inc. (NYSE: MAN) jest światowym liderem w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań kadrowych;
firma tworzy i dostarcza usługi, które pozwalają naszym klientom odnieść sukces w zmieniającym się świecie
pracy. Dzięki ponad 60 letniemu doświadczeniu Manpower oferuje pracodawcom gamę usług dla całego cyklu
zatrudnienia i działalności, w tym pracę tymczasową, rekrutację pracowników stałych i kontraktowych, ocenę
i dobór pracowników, szkolenia, outplacement, zatrudnienie zewnętrzne i doradztwo. Światowa sieć Manpower
obejmująca 4000 biur w 82 krajach, pozwala firmie zaspokajać potrzeby 400 000 klientów rocznie, w tym
małych i średnich przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów, a takŜe największych światowych korporacji.
W swej pracy Manpower kładzie nacisk na zwiększanie wydajności poprzez poprawę jakości, efektywności
i redukcję kosztów kadrowych, co pozwala klientom koncentrować się na ich podstawowej działalności.
Manpower Inc. skupia 5 marek: Manpower, Manpower Professional, Elan, Jefferson Wells i Right
Management. Więcej informacji na temat Manpower Inc. moŜna znaleźć pod adresem www.manpower.com.
- ### -
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

YETICO S.A.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
QSense Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
BARIBAL Group
Bodycote Polska Sp. z o.o.