groupe renault logoDzięki dynamice planu „Drive the Change” już czwarty rok z rzędu Grupa Renault osiąga wzrost sprzedaży oraz pozycję największej francuskiej grupy motoryzacyjnej na świecie ze sprzedażą  3 182 625 samochodów w 2016 r.

Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault w skali świata zwiększyła się o 13,3%, przy ogólnym wzroście rynku motoryzacyjnego o 4,6%. Udział Grupy w rynku światowym wynosi obecnie 3,5% (+0,3 punktu w stosunku do 2015 r.). Marki Renault i Dacia biją rekordy sprzedaży. Marka Renault wciąż jest najbardziej popularną francuską marką na świecie. Z kolei wielkość sprzedaży Renault Samsung Motors zwiększyła się o 38,8%.

Grupa nadal wykorzystuje dynamikę europejskiego rynku motoryzacyjnego (+7%), osiągając wzrost sprzedaży o 11,8% na poziomie 1 805 290 samochodów, przy udziale w rynku wynoszącym 10,6%.

Na rynkach pozaeuropejskich sprzedaż Grupy była rekordowa i zwiększyła się o 15,3%, podczas gdy średni wzrost na rynku wyniósł 5,2%. We wszystkich regionach zwiększyła się zarówno wielkość sprzedaży, jak i udziałów w rynku.

W roku 2016 pobiliśmy nowy rekord - sprzedaliśmy ponad 3,18 miliona samochodów. Nasza realizowana od kilku lat strategia odnowy gamy samochodów i ekspansji geograficznej okazała się sukcesem. Pozwoliła Grupie znacząco zwiększyć wielkość sprzedaży oraz udziałów w rynku w każdym z regionów, w których prowadzimy działalność – podkreślił Thierry Koskas, członek Komitetu Wykonawczego i Dyrektor Handlowy Grupy Renault.

RENAULT - DRUGA POD WZGLĘDEM POPULARNOŚCI MARKA W EUROPIE

W Europie udział Grupy w rynku samochodów osobowych i dostawczych zwiększył się o 0,5 punktu do 10,6%. Sprzedaż samochodów wzrosła o 11,8% do 1 805 290 sztuk. Grupa odnotowała wzrosty sprzedaży we wszystkich krajach regionu.

Marka Renault ma za sobą kolejny rok wzrostu, a pod względem popularności osiągnęła drugą pozycję w Europie. Przy sprzedaży rzędu 1 390 280 pojazdów (+12,1%) udział marki w rynku wyniósł 8,1%, co oznacza wzrost o 0,4 punktu.

Na rynku samochodów osobowych Renault jest marką, której udział w rynku rósł najszybciej w Europie – o +0,4 punktu. To między innymi efekt odnowienia gamy obejmującego modele Espace, Talisman oraz rodzinę Megane. Debiut rynkowy nowego Renault Scenic był udany: w ciągu jednego kwartału wpłynęło ponad 19 tys. zamówień.

Renault utrzymało pozycję lidera w segmencie samochodów miejskich (segment B) dzięki sukcesom modeli Clio oraz Captur, które znalazły się w czołówce swojego segmentu ze sprzedażą na poziomie 215 670 samochodów.

Na rynku samochodów dostawczych marka Renault osiągnęła wielkość sprzedaży na poziomie 296 187 pojazdów (+9,9%) oraz udział w rynku wynoszący 14,8%.

Jedenaście lat po swoim europejskim debiucie, marka Dacia odnotowała w 2016 r. dalszy wzrost sprzedaży samochodów o +10,8%, a tym samym ustanowiła rekord sprzedaży w wysokości 415 tys. sztuk w ciągu roku.

Marka Renault jest też nadal liderem na europejskim rynku samochodów elektrycznych. Sprzedaż Grupy zwiększyła się (+11%) do 25 648 samochodów (bez Twizy). ZOE, z roczną sprzedażą 21 735 sztuk (+16%), pozostało liderem na rynku elektrycznych samochodów osobowych, a Kangoo Z.E. ze sprzedażą 3 901 sztuk – liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych.

We Francji to był najlepszy rok dla Grupy Renault pod względem handlowym w ciągu ostatnich 5 lat. Renault umocniło swoją pozycję najpopularniejszej marki z udziałem w rynku samochodów osobowych i dostawczych w wysokości 22,3%, a marka Dacia odnotowała najlepsze w historii wyniki sprzedaży: ponad 112 tys. sprzedanych samochodów. Jest czwartą marką najczęściej kupowaną przez klientów indywidualnych.

WZROST NA RYNKACH POZAEUROPEJSKICH

Pomimo bardzo zróżnicowanej sytuacji ekonomicznej Grupa Renault umocniła swoją pozycję, zwiększając udziały w rynku we wszystkich regionach. Odnowienie oferty na rynkach pozaeuropejskich również przyniosło sukces dzięki modelom Kwid w Indiach, QM6 i SM6 w Korei, Kaptur w Rosji, Koleos w Chinach, Megane GrandCoupe w Turcji oraz Oroch w Ameryce.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii sprzedaż Grupy wzrosła o 36,4%, co dało udział w rynku w wysokości 6,2% (+1,7 punktu).

W Indiach Renault wciąż jest najpopularniejszą europejską marką samochodów, a wzrost sprzedaży wyniósł 145,6%. Sprzedaż modelu Kwid wyniosła 105 745 sztuk. Indie stały się ósmym rynkiem zbytu Grupy (przesuwając się o 5 miejsc w górę w porównaniu z rokiem 2015).

W Iranie wielkość sprzedaży skoczyła o 110,7%, a udział w rynku wzrósł o 3,7 punktu – do 8,4%. Po otwarciu tamtejszego rynku Grupa ponownie stała się jednym z głównych graczy, w ciągu jednego roku podwajając swój udział w rynku, co zawdzięcza sukcesowi modeli Tondar i Sandero.

W krajach Maghrebu udział Grupy w rynku wyniósł 38,5%, zapewniając wzrost o 4,9 punktu.

W Algierii udział Grupy w rynku osiągnął rekordowy poziom 51,3%, czyli zwiększył się o 15,7 punktu, co było zasługą produkowanego w tym kraju modelu Symbol. W Maroku, gdzie marki Dacia i Renault zajmują pierwszą i drugą pozycję na rynku, wielkość sprzedaży samochodów Grupy wzrosła o 22,5%, a udział w rynku wyniósł 37,8% dzięki rekordowo wysokiej sprzedaży.

W Eurazji wielkość sprzedaży Renault wzrosła o 2,3%, przy ogólnym spadku na rynku wynoszącym 6,3%. Udział Grupy w rynku zwiększył się tym samym o 1,1 punktu, do 13,0%, w szczególności za sprawą dynamiki wzrostu sprzedaży w Turcji (+4,4%), gdzie ustanowiono nowy rekord sprzedaży. Debiut rynkowy Nowego Megane GrandCoupe okazał się sukcesem: w ciągu dwóch miesięcy zebrano ponad 13 200 zamówień.

Wzrost w większości krajów tego regionu pozwolił na skompensowanie skutków kryzysu gospodarczego w Rosji, gdzie odnotowano spadek na rynku motoryzacyjnym na poziomie 10,8%. Grupa Renault zdołała ograniczyć spadek sprzedaży samochodów do 2,6%, osiągając rekordowo wysoki udział w rynku wynoszący 8,2%. Oznacza to wzrost o 0,7%, głównie dzięki sukcesowi modelu Kaptur, który sprzedał się w liczbie ponad 14 600 sztuk od swojego debiutu rynkowego w czerwcu.

W regionie Ameryki Środkowej i Południowej, gdzie sprzedaż wzrosła o 0,1%, przy ogólnym spadku na rynku wynoszącym 4,1%, Grupa stawiła czoło trudnościom ekonomicznym i uzyskała udział w rynku w wysokości 6,5%, czyli większy o 0,3 punktu.

W Brazylii, za sprawą sukcesu modelu Duster Oroch, udział Grupy w rynku zwiększył się o 0,2 punktu, do poziomu 7,5%, jakiego nie osiągnęła nigdy wcześniej i to pomimo ogólnego spadku na rynku motoryzacyjnym o 19,8%. W roku 2017 Grupa zamierza dobrze wykorzystać odnowioną gamę SUV-ów, obejmującą modele Captur, Kwid i Nowego Koleosa oraz pojawienie się pick-upa Alaskan. Marka Renault doskonale wykorzystała również ożywienie na rynku argentyńskim. Jej sprzedaż wzrosła o 24,8%, przy średnim wzroście rynkowym 9,1%. Natomiast w Kolumbii padł nowy rekord pod względem wielkości sprzedaży i udziału w rynku wynoszący 21,3%.

W regionie Azji-Pacyfiku marka Renault Samsung Motors odnotowała wzrost o 38,8% w Korei Południowej, pomimo ogólnego spadku na rynku o 0,3%. Udział Grupy w tamtejszym rynku wzrósł do 6,2% (+1,7 punktu) dzięki udanemu ubiegłorocznemu debiutowi modeli SM6 i QM6. Tylko w ciągu 4 miesięcy wpłynęło ponad 21 tys. zamówień na QM6.

W Chinach po debiucie rynkowym Kadjara, pierwszego samochodu produkowanego na miejscu przez współzależną spółkę Dongfeng Renault, Grupa Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 50,8%, przy średnim wzroście rynkowym rzędu 14,0%. Liczba zamówień na Nowego Koleosa, złożonych w ciągu dwóch miesięcy, wyniosła 10 tys.


PERSPEKTYWY HANDLOWE GRUPY RENAULT NA ROK 2017

W roku 2017 na światowym rynku powinien nastąpić wzrost na poziomie 1,5% – 2% w stosunku do roku 2016. Na rynku europejskim oczekuje się wzrostu w wysokości 2%, również 2-procentowy wzrost spodziewany jest we Francji.

Jeśli chodzi o regiony pozaeuropejskie, to rynki brazylijski i rosyjski powinny zachować stabilność.
W Chinach powinien nastąpić wzrost o 5%, a w Indiach o 8%.

W Europie Grupa nadal powinna odczuwać pełny efekt odnowienia gamy, a na rynkach pozaeuropejskich wykorzystać dynamikę modeli Kwid w Indiach, Koleosa i Kadjar w Chinach, Kaptura w Rosji, QM6 i SM6 w Korei Południowej, a także pick-upa Alaskan oraz nowej gamy SUV-ów w Ameryce Łacińskiej.

W sytuacji tej Grupa Renault przewiduje wzrost sprzedaży oraz udziałów w rynku europejskim i pozaeuropejskim.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

QualityHUB24
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
QSense Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
CWS Polska
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.